کد خبر: ۳۰۰۴۹۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶

 اعتراف بزرگ نخست‌وزیر پیشین فرانسه جهان، دیگر توسط ما اداره نمی‌شود


 
 نخست‌وزیر اسبق فرانسه در گفت وگویی بیان کرد که «جهان دارد بدون ما اداره می‌شود و دیدید که چگونه جهان عرب و مسلمان با ایران متحد شدند.»
«دومینیک دو ویلپن» نخست‌وزیر پیشین فرانسه بین سال‌های 2005-2007 در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت که دولت فرانسه باید حکم دیوان لاهه برای دستگیری «نتانیاهو» و «گالانت» نخست‌وزیر و وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی را اجرائی کند. وی این را هم گفت که «سیاست‌های دوگانه‌ای که ما بین اوکراین و خاورمیانه انجام دادیم موجب بی‌اعتباری ما در دیگر مناطق جهان شده است... دیدیم که چگونه جهان دارد بدون ما سازمان‌دهی می‌شود. نمونه‌اش توافق و اتحاد میان چین و روسیه است.» او درباره کنفرانس ریاض هم این طور موضع گرفت که «در نشستی که در 11 نوامبر روی داد ما اتحاد جهان عرب و مسلمانان با ایران را شاهد بودیم... به طوری که این کشورها حمله اسرائیل به ایران را محکوم کردند.»